Montree Wongsaphan, Chowwalit Chookhampaeng, Hemmin Thanapatmeemanee and Pornvenus Noomtuam. (2022). The Development of Local-Based Learning Activities in an Integrated Learning Unit Entitled “The Legend of Phra Yuen Kantharawichai” for Grade 5 Students. Journal of Educational Issues. ISSN 2377-2263, Vol. 8, No. 2. (ERIC)
ดาวน์โหลดไฟล์: https://www.macrothink.org/journal/index.php/jei/article/download/20167/15817
Kittipat Srichai and Montree Wongsaphan. (2022). Implementation of the Trisikkha Plus Learning Management Model to Enhance the Characteristics of Good Citizenship for Vocational Certificate Students. Journal of Educational Issues. ISSN 2377-2263, Vol. 8, No. 2. (ERIC)
ดาวน์โหลดไฟล์: http://202.28.34.124/dspace/bitstream/123456789/1579/1/59010563002.pdf
Jiratchayapa Bhijakkanarin1 & Montree Wongsaphan. (2023). Logical Brain Process for Dance Choreography. Volume -12, issue-12. DOI: 10.48047/ecb/2023.12.12.36. (Scopus Q3)
ดาวน์โหลดไฟล์: https://www.eurchembull.com/uploads/paper/2d8a6a3709c9d9b53fa5f38397440ae1.pdf
ประวิต เอราวรรณ์ , ชัยยุทธ ศิริสุทธิ์ และ มนตรี วงษ์สะพาน. (2549). ความต้องการพัฒนาตนเองของบุคลากรสังกัดศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัดมหาสารคาม ร้อยเอ็ด ขอนแก่น และกาฬสินธุ์. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม Volume 25, Issue 3, pp.7-21
Montree Wongsaphan and Wichai Wongyai. (2010). Developing a teacher training program in creating innovations for multimedia computer courseware with an emphasis on the analytical thinking process. European Journal of Social Sciencesthis link is disabled, 2010, 17(1), pp. 68–79 (SCOPUS)
Link: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-78449282719&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=Wongsaphan&sid=030c4b69bdc2290ae570bceb09324a3c&sot=b&sdt=b&sl=23&s=AUTHOR-NAME%28Wongsaphan%29&relpos=1&citeCnt=0&searchTerm=
Montree Wongsaphan. (2012). Development of Teacher’s Self Learning Package Titled “Students’ Thinking Skill Assessment,”. European Journal of Social Sciences SSN 1450-2267 Vol.31 No.4 (2012), pp. 472-480. (SCOPUS)
Link: https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-84864980302&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=Wongsaphan&sid=030c4b69bdc2290ae570bceb09324a3c&sot=b&sdt=b&sl=23&s=AUTHOR-NAME%28Wongsaphan%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=
Jiranattakorn Paorisankhunnakorn & Montree Wongsaphan. (2023). Problems And Requirements Of Performing Arts Learning Management On Skill Promotion In Creative Performing Arts And Appreciation Of Thai Culture Course Of Grade 7 Students Under The Secondary Educational Service Area Office Kalasin. Vol. 34 : Jun 19, DOI https://doi.org/10.59670/jns.v34i.2109. (Scopus Q2)
ดาวน์โหลดไฟล์: https://namibian-studies.com/index.php/JNS/article/view/2109/1452
ประวิต เอราวรรณ์, มนตรี วงษ์สะพาน และ ลัดดา จิตรวัฒนแพทย์. (2559). การประเมินผลหลักสูตรกิจกรรมลูกเสือที่เน้นทักษะชีวิตของลูกเสือสำรอง ลูกเสือสามัญและลูกเสือสามัญรุ่นใหญ่ สังกัดโรงเรียนระดับการศึกษาขั้นพื้นฐาน. วารสารการวัดผลการศึกษา มหาวิทยาลัยมหาสารคาม Volume 22, Issue 2, 2016, pp.201-211
ดาวน์โหลดไฟล์: https://so02.tci-thaijo.org/index.php/jemmsu/article/view/159461/115339
Pichit Chinnagon, Montree Wongsaphan and Kulyarat Sonsupap. (2016). “The Model of Teacher Professional Learning Community for improving Communicative Learning Teaching in the educational opportunity expansion schools.”.
Link: https://www.academia.edu/30955004/
มนตรี วงษ์สะพาน. (2560). การพัฒนาชุดกิจกรรมการเรียนรู้เสริมทักษะกระบวนการทางคณิตศาสตร์โดยใช้สื่อการเรียนรู้จากท้องถิ่น สำหรับนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น. วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยนเรศวร Volume 19, Issue 2, 2017, pp.71-82.
Link: https://so06.tci-thaijo.org/index.php/edujournal_nu/article/view/88738/69771
Saowarose Pholkhot and Montree Wongsaphan. (2018). The Development Curriculum for Sixth Grade Science Teachers in Learning Management Based on Education 4.0. Dhammathas Academic Journal. Vol. 18 No. 3 (2018): September-December.
Link: https://so06.tci-thaijo.org/index.php/dhammathas/article/view/132956
มนตรี วงษ์สะพาน, ภมรพรรณ์ ยุระยาตร์, รัชนีวรรณ ตั้งภักดี, สุรเชต น้อยฤทธิ์, ทัศน์ศิรินทร์ สว่างบุญ. (2563). การวิจัยและพัฒนากลไกการเสริมสร้างวินัยด้านความซื่อสัตย์สุจริตใน สถานศึกษาระดับการศึกษาขั้นพื้นฐาน. วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม Volume 14, Issue 2, 2020, pp. 247-267.
ดาวน์โหลดไฟล์: http://edu.msu.ac.th/journal/home/journal_file/700.pdf
มนตรี วงษ์สะพาน, ภมรพรรณ์ ยุระยาตร์ และ สุรเชต น้อยฤทธิ์. (2563). การพัฒนาชุดกิจกรรมเสริมสร้างวินัยด้านความซื่อสัตย์สุจริต สำหรับนักเรียน ระดับมัธยมศึกษาตอนต้น. วารสารเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา คณะศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม Volume 3, Issue 9, 2020, pp.42-53.
Link: https://so02.tci-thaijo.org/index.php/etcedumsujournal/article/view/246125/166276
Natesiri Singhathin, Montree Wongsaphan. (2021). COMMUNICATIVE ENGLISH LEARNING MANAGEMENT WITH MULTIMEDIA READING INSTRUCTIONAL PACKAGE ON READING ABILITY AND VOCABULARY ACHIEVEMENT FOR THE PRIMARY SCHOOL STUDENTS. Practitioner Research, 3, July,159-169. https://doi.org/10.32890/pr2021.3.8
Link: https://e-journal.uum.edu.my/index.php/pr/article/view/16178
Kanjana Ninnuan and Montree Wongsaphan. (2022). Implementation of the Learning Management Model Based on Cognitive Development Theory to Enhance Mathematical Problem-Solving Ability for Prathomsuksa 6 Students. Journal of Educational Issues. Vol. 8, No. 2. (ERIC)
ดาวน์โหลดไฟล์: https://www.macrothink.org/journal/index.php/jei/article/download/19963/15555